Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bastiaan Langeveld - WaarBenJij.nu Aankomst in Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Bastiaan Langeveld - WaarBenJij.nu

Aankomst in Hong Kong

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

31 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Beste allen,

Het is 01.15 uur Nederlandse tijd als we over de Zwarte Zee vliegen. Ik ben net klaar met een hele slechte film (White House Down voor de liefhebbers) en kijk naar links waar Bart zijn stoel reeds in de schoot van de passagier achter hem heeft gelegd.Hij ligt er met een dekentje en een vest over zijn hoofd vredig bij, deze vliegende doodskist past hem als gegoten. We zitten in de voorste stoelen, dus we hebben iets meer beenruimte. Strekken van de benen is er echter niet bij, dus tijdens de nacht is het continu zoeken naar de niet-bestaande juiste positie. De volgende ochtend krijgen we ontbijt en even later landen we om 17.45 uur lokale tijd.

Via een bus komen we naar ons hostel, wat midden in de stad ligt. Het hostel ziet er prima uit, dus hebben we behoorlijk goed voor elkaar. Alhoewel we net hebben ontbeten is het alweer tijd voor diner. Het hostel weet wel een goede plek voor ons aan de overkant van de straat, dus we besluiten daar gelijk op in te gaan. Nu heb ik een vriend die in verre resorts weleens zegt “ik ga eens een keer wat anders bestellen”. Ik dacht altijd dat die persoon uniek in zijn soort was, maar niets is minder waar. Bart besloot “the chief’s specialty” te bestellen. Hij kreeg een overheerlijk soepje met varkensvlees met het bot er nog aan vast, rauwe kip die nog spartelde en witte rijst. Gelukkig zijn we nog nergens ziek van geworden, maar Magere Hein heeft waarschijnlijk een adres overgeslagen in zijn tocht langs de huizen.

Op de 30ste was het tijd voor Victoria Peak, de berg in Hong Kong waar de Britten van stand vroeger woonden. Na een wachtrij à la de Droomvlucht van anderhalf uur en een prachtige tramrit 90 graden omhoog een berg op hadden we een schitterend uitzicht over de stad. Hier konden we even de Chinees uithangen met onze fotocamera’s, maar vooral ook onszelf een weg vechten naar een goed plekje. Daarna een wandelingetje gedaan rond de Peak van 60 minuten met iedere keer schitterende uitzichten vanaf verschillende punten. Wat op de eerste dag vooral opviel was het aantal mensen dat ze hier aan het werk proberen te houden. Zo zijn er mensen die ervoor zorgen dat wachtrijen goed op elkaar aansluiten, mensen die je de richting aanwijzen terwijl er slechts één richting is en overal zitten beveiligers waarbij je je afvraagt wat ze beveiligen.

Vanavond NYE, iets waar we naar hebben uitgekeken. We gaan zo dadelijk met een bootje van Hong Kong Island naar Kowloon. Van hieruit zullen we vroeg genoeg proberen een plekje te bemachtigen met een goed uitzicht en voldoende sixpackjes.

Gisteren hebben we voor 1 januari een vlucht geboekt naar Hanoi in de late middag, godzijdank. Hostel is ook al geregeld, dus wij kloppen onszelf continu op de borst hoe goed we het voor elkaar hebben. We zijn benieuwd wanneer we op ons bek zullen gaan of hoelang we dit toneelspel nog in stand kunnen houden. We schrijven ons volgende blog vanuit Vietnam!

Met vriendelijke groet,
Bastiaan + Bart

• 31 December 2013 - 09:00

Charlotte:

Wat heb je dat leuk geschreven.
    Geniet ervan! En alvast fijne jaarwisseling.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal

• 31 December 2013 - 10:17

Erie:

Haha top maat! Enjoy NYE daar.
    X

• 31 December 2013 - 11:54

Barbara:

Leuk geschreven! Ben benieuwd naar jullie overige verhalen. Veel plezier!

• 31 December 2013 - 13:25

Frank Langeveld:

Leuk reisverslag. Ziek worden tijdens een dergelijke reis hoort er eigenlijk bij. Dus, als het maar niet wil lukken, gewoon op straat ergens bijna-wandelende snacks gaan eten of ijsblokjes in je cola; succes verzekerd.

Geniet van NYE. Bij ons duurt dat nog ca. 11 uur.

Groet
    (Oom) Frank

• 31 December 2013 - 18:17

Marcella:

Klinkt goed mannen

NYE is begonnen bij jullie, hier nog paar uurtje
    Happy new year en ik kijk uit naar het volgende verslag

Marcella

• 02 Januari 2014 - 10:28

Ome Theo C:

Mooi geschreven mannen. Een echt reisverslag. Kan zo op TV. En nog alle goeds voor 2014. Groeten, Ome Theo C.

• 02 Januari 2014 - 14:37

DP:

Ik wacht in spanning af op de nieuwe blog. En ben zeer benieuwd wat jullie de volgende keer te eten krijgen als je 'eens wat anders' probeert.

• 03 Januari 2014 - 13:16

Opa Joop:

Jullie beleven wat samen en de eerste ervaringen zijn goed.Voel je je niet een beetje opgesloten tussen al die hoge gebouwen.Ik ben benieuwd naar de ervaringen in Hanoi.
    opa joop

• 04 Januari 2014 - 08:57

Ronald:

Hij gaat lekker. Al naar een karaoke geweest? Bastiaan als Justin Bieber niemand ziet het verschil. Have fun, Ronald