Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bastiaan Langeveld - WaarBenJij.nu Ha Long Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bastiaan Langeveld - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay

Door: Bastiaan

Blijf op de hoogte en volg Bastiaan

08 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Beste familie en vrienden,

Om nog even ergens op terug te komen: u zult begrijpen dat een wilde busrit van 45 minuten door een drukke stad slecht is voor een maag die om 6.30 uur zijn laatste pils te verwerken heeft gekregen.

We zijn gisteren terug gekomen van een driedaagse trip naar Ha Long Bay, één van de toeristische hoogtepunten van Vietnam. En dat hebben we geweten. Werkelijk busladingen vol met backpackers, families, dagjesmensen, koekwausen en andere mensen werden afgezet in Ha Long Bay om op één van de vele bootjes te worden gedropt. Het bootje zag er van buiten toch iets anders uit dan op de foto, maar overall hadden we het prima voor elkaar. De vaart naar de baai is schitterend met alle limestone-rotsen en lokale vissers die op drijvende huizen in het water wonen. Uit mijn eerdere statement over toeristen begrijpt u dat de attracties van die dag erg druk bezocht werden, maar toch wel erg mooi zijn.

‘s Avonds vind ik mijzelf na het diner terug met een microfoon in de hand, onderwijl karaoke-zingend. Na het eerste liedje, deed ik nog even een tweede en een derde tot mijn nieuwe bijnaam de ‘karaoke-king’ was, maar niet door mijn zangkwaliteiten. Uiteindelijk ben ik onder een staande ovatie naar bed gegaan en heb ik nog een toegift gegeven, voordat ik met een goed gevoel in bed dook.

Wij stapten gelukkigerwijs met de leukere mensen van de eerste dag op een boot naar Cat Ba Island. Dit is werkelijk de mooiste plek die ik ooit heb gezien en waar ik nooit aan zal wennen (zie voor foto’s Facebook-account van Bastiaan). Hoewel het niet echt warm was moesten we toch de nieuwe zwembroekjes de vuurdoop bezorgen door naar de overkant te zwemmen. Onze Australische vriend die op het strand lag hadden wij in het midden van de baai inmiddels omgedoopt tot ‘Cangaroo Coward’, waarna hij ons gauw volgde. Aan de overkant hebben we een schitterend zandkasteel gebouwd en daarna al koukleumend weer teruggezwommen.

De volgende dag moesten wij de lange terugreis naar Hanoi weer aanvaarden met al zijn gebrek aan verkeersregels. Gelukkig hadden wij nog een redelijk defensief chauffeurtje, maar het klotst af en toe onder de oksels.

Vandaag zijn we o.a. bij het lichaam van Ho-Chi-Minh gaan kijken. Je wordt in dit mausoleum behoorlijk strikt gehouden tot aan je manier van lopen toe. ‘s Middags lekker op een terrasje koffie gedronken, terwijl een vrouw voor onze neus drie kippen een kopje kleiner maakte. Dit sprak ons zo aan dat wij na terugkomst op de Coolsingel ook een paar kippetjes zullen slachten, een heerlijk gezicht.

Vanavond nemen we de nachttrein naar Dong Hoi voor een bezoek aan het national parc ‘Phong Nha Ke Bang’. Daarna gaan we in de voormalige demilitarized zone kijken in de Vietcong-tunnels om onze reis te vervolgen richting Hoi An. Vanaf daar zullen wij onze reis verder gaan plannen.

Wij houden u allen op de hoogte!

Groeten,

Bastiaan en Bart

  • 08 Januari 2014 - 12:58

    Charlotte:

    Jammer dat hier in de tekst niet meteen de bijbehorende foto's kunnen worden gedropt.

  • 08 Januari 2014 - 19:07

    Oom Frank:

    Leuk geschreven. Dat van die Karaoke-zangkwaliteiten heb je goed verborgen weten te houden voor je familie. Houden zo, zou ik zeggen ... ;-)

  • 09 Januari 2014 - 18:55

    Leo Coenders:

    Kan mij niet voorstellen dat Cat Ba Island mooier is dan het 'Land van Maas en Waal', Bastiaan!
    Kom nog maar eens op bezoek, dan 'I'll show you' of hebben we het er nog wel over.
    Weer heel leuk geschreven, wacht met smart op het volgende.
    Veel plezier nog saampjes daaro.

  • 09 Januari 2014 - 19:40

    Marcella:

    Mmmmmmm ik krijg nu al trek in een kippetje
    Karaoke ....zeg Bastiaan nooit geweten dat jij talent had !!

    Deze dagen wel een heel dubbel gevoel. Mijn zoon ver weg en mijn moeder ver weg !!! Pffff heftig deze week

    Liefs
    Marcella

  • 11 Januari 2014 - 16:12

    San:

    Inmiddels al je mooie, indrukwekkende reisverslagen gelezen.
    Wow wat een belevenissen en hoe hilarisch:-))is `t geschreven!
    Ik ga je vanaf nu op de voet volgen Bastiaan en kijk uit naar je volgende verslag!

    xxxsan

  • 12 Januari 2014 - 14:40

    Ome Theo C:

    Dag mannu,

    De reisverslagen zijn gelezen, maar eerdere reacties van mij zie ik niet meer terug. Dat is voor een dementerende erg lastig. Kan ik blijven lezen, hetgeen overigens geen ramp is gezien jullie schrijverskwaliteiten. Hoe dan ook, Bart, in het verweggistan: van harte proficiat en veel plezier nog.

  • 12 Januari 2014 - 15:38

    Pietenmiets:

    Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen. Bart, gefeliciteerd. Mooie plek om je verjaardag te vieren. Bastiaan, ik ken je niet maar laat dat schrijftalent als je terug bent, niet verloren gaan. Wij lezen met veel plezier je reisverslagen. Jongens, geniet verder van jullie reis. Lieve groeten,
    piet en miets uit Ewijk

  • 12 Januari 2014 - 22:00

    Manja Aalders-Coenders:

    Hoi Bart en Bastiaan,
    Heb zojuist al jullie verslagen gelezen en ik ga de foto's nog opsporen. Wat zijn jullie te benijden! Maar, alsnog gelukkig nieuwjaar..... Kan nog wel, toch? Bovendien hebben jullie dat geluk al aardig gevonden. Meteen een baan na het afstuderen en dan ook nog ff een grote reis maken vooraf...... Klinkt fantastisch ...... Daar in ZO-Azië.... En leuke verslagen, moet gezegd.... Foto's ben ik ook benieuwd naar.
    Gefeliciteerd Bart, al is je verjaardag daar op dit moment alweer voorbij. Geniet van al het moois en de bijzondere cultuur en de mensen die je onderweg tegenkomt..... Bovendien.... straks kan/mag je nog lang genoeg hard werken.
    Haal eruit wat erin zit en geniet ervan. Liefs, t. Manja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bastiaan

Bastiaan Langeveld: 24 jaar, woonachtig in Rotterdam, afgestudeerd in december 2013, per 17-03 in dienst bij Marsh & McLennan. Bart Coenders: 24 jaar, woonachtig in Boven-Leeuwen, afgestudeerd in december 2013, per 01-04 in dienst bij ABN Amro.

Actief sinds 24 Dec. 2013
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 13854

Voorgaande reizen:

28 December 2013 - 05 Maart 2014

Reis door Zuidoost-Azië

Landen bezocht: